WORKSHOP – SUCCESFULD ABONNEMENTSFORRETNING

At skabe en succesfuld abonnementsforretning er ikke let. Abonnementsforretninger er en helt anden type forretning end en normal transaktions baseret forretning hvor du kunden køber en enkelt gang. Mange virksomheder der ønsker at blive en abonnementsforretning, angriber det forkert, og rigtig mange udnytter langt fra det store potentiale der næsten altid er i en succesfuld abonnementsforretning.

The Subscribers tilbyder tilpasset workshops hvor vi i samarbejde med dig fastlægger indholdet, så det bedst muligt imødekommer de ønsker og behov der passer i din situation. Vi tager næsten altid udgangspunkt i vores 10 punkts model om hvilke skridt og faser du skal igennem når du opbygger din abonnementsforretning.

Alt efter hvor din virksomhed står i processen med at drive abonnementsforretning, fastlægger vi de relevante trin, og faciliteter processen, frem mod at skabe succesfuld abonnementsforretning. Oplagte emner kan f.eks. være

  • Har I reelt opnået Product Market Fit
  • Valg af abonnementsmodel
  • Design af abonnement (Prissætning & Value Proposition etc.)
  • Acquistion strategi (Go-To-Market modeller og Onboarding)
  • Retention strategi og reducering af Churn
  • Strategi for skallering af kundebase og hvordan vinder du tabte kunder tilbage
  • Valg af IT-platforme og betalingsmuligheder
  • Metrics – analyse af nøgletal – hvordan og hvornår
  • Organisation i en abonnementsforretning

Inspiration-workshop (1/2 DAG)

Har du ikke erfaring med at opbygge en succesfuld abonnementsforretning, eller bare gerne vil inspireres og udfordres til at tænke større eller anderledes og så selv arbejde videre, kan en inspirations-workshop være en god investering. En inspirations-workshop kan f.eks. bestå af disse elementer:

  1. Praktisk case beskrivelse af hvordan, vi har været med til at opbygge succesfuld BtB abonnementsforretning

The Subscribers har igennem +25 år været med til at opbygge mange typer af både BtC og BtB abonnementsforretninger. Den praktiske case tager udgangspunkt i to iværksættere som vi mødte i 2015 som havde en god ide. I dag er der +25.000 BtB betalende brugere og en organisation på 30 ansatte. Undervejs måtte vi tackle massevis af udfordringer, for eksempel:

  • Find dit Product Market Fit?
  • Er det vigtig at have fokus på produkt eller salg?
  • Valg af abonnementsmodel
  • Hvad gør man når man ikke kan skaffe IT udviklere?
  • Go To Market Fit – vælg dit fokus segment
  • Hvordan angriber du onboarding af kunder og hvorfor det er vigtigt?
  • Modellering af produkt pakker
  • Strategi for skallering af kundebasen
  • Fastholdelse af kunder
  1. Hvordan ser der ud i “abonnements-maskinrummet”

I alle succesfulde abonnementsforretninger er der 4 områder, som du SKAL have styr på, for at kunne udvikle, optimere og skalere din forretning. Der tages udgangspunkt i praktiske erfaringer og giver dig vores bedste tips:

  • Hvordan skaber du et forretningsmæssigt holdbart og stærkt abonnements-koncept
  • Hvordan skaffer du kunder og opnår kritisk masse i en abonnementsforretning
  • Hvordan fastholder du kunder og gør dem til ambassadører
  • Hvordan optimere du bundlinjen i en abonnementsforretning
  1. Praktisk arbejde med hvordan Din forretning udvikles og optimeres

  • Vi arbejder struktureret med at udvikle, optimere og skalere din abonnementsforretning. Før workshop sætter vi os ind i hvor din forretning står lige nu og kigger på i din forretning set fra kundens side og med forretningskritiske øjne stiller en række spørgsmål
  • I vil få nogle øvelser, som skal hjælpe med udviklingen og disse vil helt sikkert give værdifuld indsigt i, hvordan I skaber en succesfuld abonnementsforretning
  • I får også konkrete forslag og input til, hvorledes jeres forretningen kan forbedres

Praktisk info vedr. workshop om din abonnementsforretning:

Workshops koster fra Kr. 14.995,- for en fuld dag.

Bliv ringet op og lad os tale om hvordan vi kan hjælpe dig med at udvikle en succesfuld abonnementsforretning.