Amazon Prime er en af verdens førende abonnementsvirksomheder, med over 100 millioner medlemmer verden over.

En af nøglerne til at forøge bundlinjen i en succesfuld abonnementsforretning er løbende at arbejde med din prissætning. Amazon har vist, at der ikke er noget at frygte med hensyn til prisforhøjelser. Eneste forudsætning er at du fra begyndelsen har gjort dig umage for at forstå, hvad kunderne ønsker og forventer og derefter vise dem værdien ved at betale en højere pris.

Det er ingen hemmelighed, at Amazon har gjort et imponerende arbejde med at gøre kunderne afhængige af og føler sig loyale overfor Prime. Det er sket med en række tjenester, fra hurtig levering, gratis forsendelse og streamingtjenester.

Den succes, de har opnået ved at prioritere kundetilfredshed og fokusere på, hvad medlemmerne ønsker mest skiller sig ud som et eksempel for enhver virksomhed, der ønsker at overgå fra en simpel prismodel til en strategi, der fokuserer på prissegmentering.

Ved at forstå dine medlemmer kan enhver abonnementsforretning udnytte strategien Amazon har benyttet med Prime for at skabe langvarig loyalitet, der modstår prisstigninger.

Price Intelligently har skrevet en dybere analyse af hvordan Amazon Prime har arbejdet med prissætningen og er lykkes med 2 større prisstigninger inden for de seneste 4 år. Du kan læse hele artiklen her.

Har du i din virksomhed et ønske om at arbejde med prissætning af abonnementer og medlemsskaber men har brug for rådgivning og sparring er du velkommen til at kontakt mig på ssj@thesubscribers.dk

Categories:

No responses yet

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *